2015. szeptember 9., szerda

500 like-os bejegyzés

Ez az első szerkesztői, avagy a blog életével kapcsolatos bejegyzés, melyre az ünnepi „már 500-an like-olták a KATOLIKUS VÁLASZ-t!!!” ad alkalmat.

Kezdjük a múlttal: a blogot azért indítottam 2013-ban, mert túlbuzogtak bennem a hitvédelmi gondolatok, és ha már ismerősökkel vagy hittanosokkal nem tudtam az igényeimhez képest eleget beszélni a keresztény igazságokról, gondoltam, akkor menjen az éterbe. Akit érdekel, majd elolvassa, talán dialógus is kialakul, talán egyeseket elgondolkodtat, netán megerősít a hitben.

A dolog működik szerencsére. Ez elsősorban azt jelenti, hogy nekem a blog leköti a hitvédelemmel kapcsolatos szabad gyökeimet (ezt viccből írtam előre), továbbá sokan tényleg figyelemmel kísérik és referenciának is használják a blogomat, aminek nagyon örülök!

Amint az bizonyára észrevehető, az írásaim vagy kiválasztott lefordított anyagaim szinte mindig argumentatívak, vita jellegűek. Nem szeretem kerülgetni illedelmesen a forró kását, és noha az embereket mindig tisztelettel kell kezelni eredendő méltóságuk miatt, a gondolataikat nem: hogyha zavaros fogalmak, téves kiinduló pont, vagy logikátlan következtetések alkotnak egy véleményt, akkor lehet (sőt kell is) kritizálni.

Az ateista-hívő, a többi vallások-kereszténység, és a protestáns-katolikus témák voltak az uralkodóak a blogon egészen a 2014-es rendkívüli család szinódusig, ahol „megkeresztelkedtem” az egyházpolitikai vizekben is. Összességében, sajnos a szinódus botrányosra sikeredett, ami a katolikus hit igazságainak a hívek és a világ felé való felmutatását illeti, sokkal inkább zavart keltett, és én csak azt tudom remélni, hogy Ferenc pápa a 2015-ös rendes család szinóduson és az utána következő apostoli buzdításban ebből a zavaros helyzetből majd ortodoxiát (igaz hitet) halászik. Vagyis, hogy a heterodox (eretnek) vélemények kavalkádját arra fogja a Szentatya felhasználni, amire Boldog VI. Pál pápa a Humanae Vitae apostoli buzdítása előtt összehívott bizottságot. (A boldog pápa megköszönte a bizottság munkáját, de mivel annak javaslatai ellene mondtak a katolikus hitnek, ezért a vonatkozó hittételeket biztos, ami biztos megerősítette a Humanae Vitae-ben).
Azért, hogy az egyházpolitikai témák ne uralják mégse a blogot (mintahogy én attól tartok), elhatároztam, hogy a vasárnapi olvasmányokhoz hitvédelmi gondolatokat fűzök. A terv az, hogy minden héten előre tálalok néhány gondolatot, azzal kapcsolatban, hogy a vasárnapi olvasmányok, milyen hitvédelmi gondolatok magjait őrzik, vagy azoknak kapcsán milyen hitvédelmi témákat lehet felvetni.

Aztán majd meglátjuk, hogy a rendszeresség mennyire sikerül. Két kicsi gyerekkel egyelőre alig találom az időt. Mint mondtam, a szabad gyökeim már le vannak kötve, de azért imádkozom mégis, hogy ez a hiánypótló megközelítés (a hitvédelem és a vita kultúra úgy általában) gyökeret verjen Magyarországon, és ebben én is eszköz lehessek. Kérem a testvérek imáit továbbra is!

Jézus Krisztusban szeretettel,

Szerdahelyi Miklós

Nincsenek megjegyzések: